domingo, 9 de junio de 2013

Valoració de l'assignatura, el bloc i les competències assolides.


Pel que fa a l’assignatura haig de dir que en un primer moment em vaig espantar una mica, ja que tothom va començar a fer moltes preguntes al foro que encara embullaven més. Això, segons la meva opinió, fou fruit d’una manca d’organització i claredat que va provocar una espècie de pànic general. Penso que en moltes ocasions no han quedat clares quines eren les tasques que havíem de posar al bloc i les del quadern. Per aquest motiu recomanaria major organització, més claredat a l’hora de posar les tasques als diferents itineraris, així com posar la informació de manera més visual. Per altre banda, en un primer moment, no l’hi trobava gaire sentit al fet d’haver de cursar aquesta assignatura sent que ja teníem les pràctiques reconegudes, però a mesura que ha passat el temps he tret una valoració molt positiva d’aquesta. De fet m’hagués agradat cursar-la quan vaig realitzar les meves pràctiques, ja que trop que ajuda a cercar i reflexionar al voltant del sentit que té el que fem, a ser més coherents en la nostra pràctica, a enregistrar l’experiència i poder recuperar-la més endavant i a poder analitzar el procés i avaluar-lo. 
Els blocs temàtics que hem vist m’han semblat força interessants, a més d’útils, ja que molts dels aspectes tractats ens poden ajudar a entendre millor les nostres pràctiques i les alienes; les creences o concepcions i les resistències al canvi, són algunes d’elles. Pel que fa al documental m’ha agradat molt l’experiència i trop que ha set molt enriquidora.

En quant a la valoració del bloc també és molt positiva, ja que el tenir l’obligació d’anar fent entrades ens ajuda a estar més enganxats amb l’assignatura i no despistar-nos. Això en un primer moment pot resultar una mica tediós, però a la llarga s’agraeix ja que fa que ens sentim orgullosos de tot el treball realitzat. Aquest tipus de recurs educatiu em sembla molt pràctic i valuós, i quan sigui mestra m’agradaria tenir el meu propi bloc. En relació a aquest penso que he millorat la meva competència, ja n’havia fet d’altres, però sempre tenim coses noves que aprendre. El fet d’haver d’anar reflexionant al voltant del que anem treballant a classe m’ajuda a entendre i incorporar millor la informació, estructurar mentalment els conceptes que vaig veient i a desenvolupar la meva capacitat reflexiva i crítica.

En relació a les competències assolides en el transcurs d’aquesta assignatura penso que he millorat en totes elles, ja que he realitzat treball autònom, per exemple a l’hora de cercar recursos que m’ajudessin a fer una determinada tasca, o a pensar al voltant de les bones actuacions docents. També he accedit i revisat altres blocs, per tal d’ampliar la meva formació, cercar experiències similars o recursos. A més he set capaç d’arribar a conclusions elaborades fruit de la contrastació de la informació recollida en la teoria i la pràctica.
Per altre banda també he reflexionat sobre el meu propi procés d’aprenentatge, ja que he desenvolupat moltes de les competències que porta implícites com; reflexionar sobre les meves pròpies creences o la meva concepció d’infant, marcar-me objectius clars com per exemple al començar l’assignatura, fer-me preguntes constantment o cercar aspectes millorables en les meves actuacions.
De la mateixa manera també he analitzat i reflexionat sobre el funcionament dels centres d’Educació Infantil, ja que per exemple quan visitarem Es Pratet em vaig fer preguntes al voltant del que havia vist o ens havien dit o contrastarem el que ens explicaren amb el que recull el PEC.
Finalment també he analitzat i reflexionat sobre els processos d’ensenyament-aprenentatge, per exemple a l’hora d’identificar el marc teòric que justifica o qüestiona una pràctica o a l’identificar i comparar bones pràctiques. També he pogut reflexionar al voltant dels processos de millora i veure molt bons exemples realitzats pels meus companys.

Les competències treballades per realitzar aquesta entrada estan relacionades amb la reflexió sobre el meu propi procés d’aprenentatge, ja que al llarg de tota l’entrada he hagut de recuperar informació, mirar enrere i reflexionar al voltant de tot el procés.  

No hay comentarios:

Publicar un comentario