martes, 19 de marzo de 2013

Presentació.


Hola a tots i totes! El meu nom és Paula Torres, tinc 32 anys i soc alumne de la seu d’Eivissa. Estic cursant tercer del Grau d’Educació Infantil i durant quatre mesos em dedicaré a escriure a aquest bloc, com a part d’una tasca de reflexió i innovació educativa, a l’assignatura que porta el mateix nom.
La meva aventura educativa va començar l’any 2007. Acabava de deixar una feina on portava cinc anys treballant i necessitava tornar a trobar alguna cosa que em motives i despertes en mi les ganes de millorar i avançar. Aquell any va ser un temps de canvis, tant a nivell personal com professional. Vaig estar mirant l’oferta formativa que hi havia a Eivissa, que com sabeu és prou limitada, i em vaig decidir pel cicle formatiu de Tècnic superior en Educació Infantil. Sempre m’havia agradat el món de l’educació, però fins aquell moment no m’havia plantejat en formar-me com a mestre. La franja d’Infantil m’encanta, sempre he pensat que aquesta edat és fonamental, ja que posa les bases, no tant sols com a futur aprenent, sinó com a persona. Per jo no hi ha millor edat que aquesta, ja que els infants estan motivats i apassionats amb la vida, això esdevé un motor i una font d’energia fonamental per poder treballar i avançar de la millor manera possible.
Una vegada vaig tenir decidit quin eren els estudis que volia cursar, vaig preparar-me la prova d’accés i en 2008 vaig accedir al cicle. Aquest cicle formatiu va suposar un abans i un desprès en la meva vida professional. No puc dir altre cosa més que em va agradar moltíssim; el contingut, la filosofia, la implicació del professorat que impartia el curs,... va ser com una nova porta que se m’obria davant meu. Em va agradar tant que vaig decidir continuar els meus estudis i fer el grau, i aquí estic, a tercer ja, com passa el temps!
Durant aquests anys que porto de formació he après moltíssim, però també tinc clar que em queda molt per aprendre. De fet aquesta és una de les coses que m’ha ensenyat el món de l’educació, i és que no hem de pensar mai que ja ho sabem tot, cal formar-se i reciclar-se constantment. En aquest temps, també he fet alguns cursos relacionats amb el món educatiu com; el de monitor de temps lliure i el de menjador. De fet, a dia d’avui treballo al menjador del Col·legi Públic Es Pratet.
Els meus estudis van de la mà amb la meva feina, això ho dic perquè vaig començar gaire bé al mateix temps ambdues coses. Des de l’estiu de 2007, i fins l’actualitat, treballo com a agent administratiu en una companyia de handling a l’Aeroport d’Eivissa. Aquesta feina, que va de maig a octubre, em permet realitzar els meus estudis i compaginar bé l’àrea professional i la laboral.
Pel que fa el meu moment actual, la veritat que ja tinc ganes de començar a treballar, de posar-me mans en l’obra i utilitzar tot el que he après durant aquests anys. De la mateixa manera, hi ha una part de mi que, així com van avançant els meus estudis, tinc un major sentit de la responsabilitat i cada vegada veig major el repte que tenim front nosaltres. Aquest any no faig pràctiques, ja que els he tinc reconegudes, però l’any proper si, i en tinc moltes ganes. L’experiència durant les pràctiques de 0-3 al mòdul foren molt gratificants i enriquidores, i és precisament amb aquestes que posem a prova els nostres recursos, a més de poder valorar des d’una posició més real com ens veiem a l’hora de treballar, així que estic desitjant repetir! 

No hay comentarios:

Publicar un comentario