Primerament, cal tenir clara la importància que té l’organització
del temps i l’espai a l’hora d’establir vincles afectius de qualitat. El clima de l’escola vindrà determinat, en gran mesura, per aquestos.
Per això, com a futurs mestres que som, haurem de cercar la manera d’afavorir-los.
Hi ha infinits recursos per a fer-ho; potenciar la comunicació en l’arribada i
el comiat, fer partícips a les famílies en les activitats que ens ho permetin, l’escola
de pares i mares, les diades, entre altres.
En segon lloc, és necessària una intencionalitat a l’hora d’organitzar el
temps i l’espai, no pot ser fruit de la casualitat. La bona gestió del
temps afavorirà; l’establiment de rutines i activitats de qualitat fruit de la
reflexió. En el cas de l’espai, serà necessari cuidar; l’organització del
material, el tipus de material, el tracte que els hi donem a les parets, els
espai inter-classe, entre altres.
Finalment, també cal recalcar la importància de les rutines. Les rutines són fets que es repeteixen en un temps determinat i d’una mateixa manera, i ajuden als infants a construir els seus esquemes mentals.
Les competències que he treballat durant
aquesta activitat, estan relacionades amb l’anàlisi i reflexió sobre el
funcionament dels centres d’Educació Infantil i l’anàlisi i reflexió sobre els
processos d’ensenyament-aprenentatge. La primera, per què he reflexionat al
voltant dels criteris espai-temps i tot el que això suposa, i segon, per què he
hagut de pensar en els criteris teòrics estudiats, que recolzen el tema que
estem tractant.
No hay comentarios:
Publicar un comentario