miércoles, 17 de abril de 2013

Síntesi dels criteris espai-temps.


Primerament, cal tenir clara la importància que té l’organització del temps i l’espai a l’hora d’establir vincles afectius de qualitat. El clima de l’escola vindrà determinat, en gran mesura, per aquestos. Per això, com a futurs mestres que som, haurem de cercar la manera d’afavorir-los. Hi ha infinits recursos per a fer-ho; potenciar la comunicació en l’arribada i el comiat, fer partícips a les famílies en les activitats que ens ho permetin, l’escola de pares i mares, les diades, entre altres.  
En segon lloc, és necessària una intencionalitat a l’hora d’organitzar el temps i l’espai, no pot ser fruit de la casualitat. La bona gestió del temps afavorirà; l’establiment de rutines i activitats de qualitat fruit de la reflexió. En el cas de l’espai, serà necessari cuidar; l’organització del material, el tipus de material, el tracte que els hi donem a les parets, els espai inter-classe, entre altres.
Finalment, també cal recalcar la importància de les rutines. Les rutines són fets que es repeteixen en un temps determinat i d’una mateixa manera, i ajuden als infants a construir els seus esquemes mentals.  
Les competències que he treballat durant aquesta activitat, estan relacionades amb l’anàlisi i reflexió sobre el funcionament dels centres d’Educació Infantil i l’anàlisi i reflexió sobre els processos d’ensenyament-aprenentatge. La primera, per què he reflexionat al voltant dels criteris espai-temps i tot el que això suposa, i segon, per què he hagut de pensar en els criteris teòrics estudiats, que recolzen el tema que estem tractant.  

No hay comentarios:

Publicar un comentario